.

Sokong Umno,Jadi Ahli Umno,Tapi Undilah Pas
Browse » Home » » Ketua PP1M Ni Memang Terlampau Cerdik Orangnya

Ketua PP1M Ni Memang Terlampau Cerdik Orangnya




Nak Boikot Barangan Cina?Habistu Nak Guna Produk Jenama 1 malaysia KE?????


Gua dulu mati-mati ingatkan KETUA AKTIVIS Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) Datuk Nadzim Johan ni CERDIK beb... rupa-rupa nya beliau sama SETARAF BEBAL MELANTUN-LANTUN dengan kebanyakan ISI PERUT UMNO terutama nya SPICIES MELOMPAT PERKASAM... patut lah PPIM hanya GAH pada nama tapi HASIL KERJA nya HAMPEHHHH beb... yang gua nampak BERJAYA selama PPIM ditubuhkan ialah beliau selaku KETUA AKTIVIS sudah mendapat GELARAN DATUK... selain itu TIADA APA yang BERJAYA dilakukan selama PPIM ditubuhkan... kalau setakat KHIMAT MASYARAKAT tu KERJA-KERJA KHIMAT MASYARAKAT yang dibuat Parti MCA lagi nampak BERJAYA beb... tapi tetap juga GAGAL untuk MERAIH UNDI ORANG CINA dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) lalu... kah kah kah !.

Sebab nya ialah PENGUNDI CINA sudah TAHU yang dilakukan oleh Pemimpin MCA hanya lah WAYANG PACAK bagi MENGAMBIL HATI dan bukan nya dari KEIKHLASAN HATI... BUKTI nya banyak PUSAT KHIMAT MASYARAKAT MCA akan DITUTUP atas sebab CALON MCA banyak yang KALAH DALAM PRU13... yang ini JELAS menunjukan segala KERJA MASYARAKAT yang dibuat sebelum PRU13 adalah TIDAK IKHLAS tapi lebih kepada MENIPU bagi mendapatkan UNDI ORANG CINA... dan begitu juga lah yang dilakukan oleh Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said bila mengatakan bahawa akan MENUTUP PUSAT KHIMAT MASYARAKAT dikawasan yang Umno/Bn KALAH... disini lu orang nampak tak BETAPA BUSUK nya HATI kebanyakan Pemimpin Kompenen BN ni beb... memang patut pun ORANG CINA tidak MENGUNDI BN pada PRU13... kah kah kah !.

Berbalik pada TAJUK diatas... dulu gua boleh dikatakan selalu juga mengikuti rancangan TERBITAN dari RADIO 24 Bernama yang MENEMUBUAL beliau selaku KETUA AKTIVIS PPIM... masa itu beliau nampak lah CERDIK bila memperkatakan HAL-HAL KEPENGGUNAAN dalam PERSPEKTIF ISLAM... tapi berapa lama lah seseorang MAMPU BERLAKON CERDIK yang pada HAKIKAT sebenarnya TAK LAH BERAPA CERDIK beb... macam mana nak dikatakan CERDIK kalau MENYURUH ORANG MELAYU MEMBOIKOT PRODUK MILIK ORANG CINA hanya kerana dikatakan Pengusha Cina tersebut MENBERI DANA kepada PEMBANGKANG atau lebih TEPAT lagi kepada Pakatan Rakyat (PR) dalam PRU13 yang baru lalu... itu pasal gua katakan beliau TAK BERAPA CERDIK beb... tapi BERLAGAK CERDIK atau BODOH SOMBONG... kah kah kah !.


PANGLIMA LUDAH KAT SEBELAH BELIAU TU !
Apa hal beliau nak SIBUK-SIBUK kalau ORANG CINA nak MENYUMBANG DANA kepada siapa pun beb... DUIT tersebut bukan nya DUIT HARTA MAK BAPAK beliau atau pun HARTA MAK BAPAK UMNO UMNO... kah kah kah... APAKAH dalam UNDANG-UNDANG MALAYSIA itu menjadi satu KESALAHAN yang mana hanya Umno/BN sahaja yang boleh MENERIMA DANA dari Pengusha Cina selain dari itu adalah SALAH... kecualilah kalau duit tersebut adalah HASIL dari ROMPAKAN HARTA RAKYAT... kalau itu boleh juga dikatakan satu KESALAHAN... sedangkan DUIT tersebut adalah kepunyaan Pengusha Cina jadi SUKA HATI dia orang lah nak bagi pada siapa... yang beliau MENYIBUK APA HAL... ini lah dia kalau sudah BERSAHABAT dengan Umno/Bn beb... orang yang CERDIK pun boleh jadi BODOH... apa lagi kalau dah memang BODOH... kah kah kah !.

Kalau beliau mengajak ORANG MELAYU ISLAM MEMBOIKOT BARANGAN YANG DIRAGUI HALAL nya boleh juga lah DITERIMA oleh AKAL... ini suruh BOIKOT hanya kerana Pengusha Cina MEMBERI DANA kepada PR dan tidak kepada BN... kah kah kah... Alah haiiii Datuk Nadzim Johan macam mana lah lu ni sampai boleh menjadi KETUA AKTIVIS PPIM... dah lah tu lu cuma nak MEMBOIKOT hanya 5 barangan sahaja... kerana konon nya TAKUT MENJEJASKAN KEHIDUPAN ORANG MELAYU... tapi bila DITANYA tidak kah ini akan MENJEJASKAN PEKERJA-PEKERJA MELAYU YANG BERKERJA DI TEMPAT PENGUSHA CINA tersebut... PANDAI pulak lu kata yang REZEKI ALLAH JANGAN DIPERTIKAIKAN... kalau dah macam itu APA PASAL hanya 5 Barangan sahaja  lu nak suruh BOIKOT beb... APA BARANG kalau hanya 5 BARANG saja nak DIBOIKOT... kah kah kah !.

Kalau lu ADA TELOR kenapa tak BOIKOT SEMUA BARANG... kan ke lu dah TAHU dan kata yang REZEKI ALLAH JANGAN DIPERTIKAIKAN... yang bermaksud MANUSIA tidak BERKUASA untuk MENENTUKAN setiap REZEKI terhadap MANUSIA lain... jadi kenapa pulak perlu TAKUT akan MENJEJASKAN KEHIDUPAN ORANG MELAYU beb... bukan ke masih banyak barang lain lagi boleh dijadikan MAKANAN diatas MUKA BUMI ALLAH SWT ni... atau lu sebenarnya juga sedang BERMAIN WAYANG PACAK bagi MEREBUT PIALA BARUA UMNO... lu kalau nak jadi BARUA UMNO jadi lah tak ada siapa yang MELARANG...tapi biarlah jadi BARUA UMNO yang ada KELAS iaitu CERDIK dan bukan nya seperti Penchacai Upahan Umno... baik aje lu TUKAR nama Persatuan Pengguna Islam Malaysia tu kepada Persatuan Pengguna Umno Malaysia... rasanya kalau nama itu DIGUNAKAN mungkin tak lah nampak TAK CERDIK sangat... kah kah kah !.
Advertisement below...!

Comments : Ada 0 komentar untuk Ketua PP1M Ni Memang Terlampau Cerdik Orangnya

Post a Comment

 
© Copyright 2011 : bloggerkb
Template dari : Free Blogger Templates | ZonaBlogger.com | Didukung Oleh : Blogger.com